Saturday, September 25, 2010

kasih seorang bapa...

time tgh2 aku lepak kat uncle john td...da sorng pakcik tgur aku..
pak cik : " anak, pak cik nak tnya laptop acer ngn compact yg mna lg elok ( dengan nada tergagap-gagap)..mybe pak cik ni dulu pernah kena strok dari gerak geri aku tgk dia)"
aku : " dua-dua elok pak cik...awat pak cik tnya??"
 pak cik : " pak cik nak beli laptop kat anak pak cik...dia dok belajaq lg..dah 3 bulan dia mnta pak cik beli..tp pak cik xda duit...skrng baru pak cik dapat beli sebab dah 3 bulan pak cik kumpul duit nak beli laptop kat dia..pak cik ni orang susah ja"
aku: " ooo....tak pa..pak cik beli yang mana mampu dulu...laptop skrng banyak dah murah..tp pesan kat anak pak cik, suruh dia jaga elok-elok la laptop..takot nanti cepat rosak".
pak cik : tima kasih anak yeerr...
aku : " ya..sama-sam pak cik".
xsampai 5 minit dia pegi...tiba-tiba dia datang balik....
pak cik : " anak..ni pak cik ada bawa kertas jual laptop..pak cik ambik kat kedai komputer depan tu...pak cik xtaw nak pilih yang mana..harga semua mahal2..tp pakcik kna beli jga kat anak pak cik.."
aku : " mai saya nak tengok..( time aku tgk browser tuu..dalam hati aku...hmm kesian kat pak cik ni..dah la sakit..mai sornag2 beli laptop..kalo tauke kedai komputer tu tipu dia pon mesti dia xtaw)..
.lepas aku teliti sikit2..aku suggest kat dia laptop Acer..hrga rm 1400.00..n aku suh dia mnta free giff kat kedai tu..takut nanti dia xtaw plak..lepas dia salam n ucap terima kasih kat aku..dia terus masuk kedai komputer tu balik..
kesian kat pak cik tu...tu la kasih seorang bapa kat seorang anak..susah macam mana pon dia tetap akan dahulukan anak..huhuhu...

1 comment: