Thursday, October 7, 2010

Story paSAl rayA

Assalamualaikum..kali ni aku nak story sal raya aku...sori sbb lmbt story coz aku sbuk sgt sebelum ni..tp aku dah free skit skrng..so leh la aku story skit sal raya aku kat hampa smua...
Raya taun ni mcm raya2 taun lepas gak..hehe..byk program gak la jalan ngn member2 aku..cuti seminggu raya..so aku pon sibuk la raya sakan kat umah member2..al maklum la...slalunya taun2 lepas kami gi beraya ngn moto..tp taun ni member aku dah beli kereta..so apa lagi..keta dia la jd mangsa kami g beraya...hehe
   Hari raya pertama, lpas solat sunat aidilfitri..stay kat umah dulu..makan2..mnta maaf ngan parents n adik beradik aku...tp raya pertama taun ni xramai sgt kat umah aku..coz akak2 byk balik umah family mentua masng2..raya pertama aku just g umah adik beradik je..umah mmber sebuah je sempat pegi coz tertido lpas smyng jumaat...( hahaha..maklum2 je la mmg dah habit tido ptg..hehe)..mlm raya tu kuar ngn member2 lepak kat kedai makan n borak2 plan utk g beraya....

..
                                      haaaa...ni la baju melayu aku...time first day aidilfitri...


     Hari raya kedua..bermula la episod beraya sampai xingat dunia..haha..mula2 aku n d'geng plan pkul 10 pagi dah gerak g umah member2..tp aku bangun je pukul 9 pagi..aku tengok mak n adik beradik yang lain dah get ready dgn periuk nasi, kawah n kayu2 api..huuuhhh..sah2 la nak bwt makan2 @ open house ni..( terbantot plan aku nak kuar awal coz kena tlg diaorng)..menu raya kedua open house nasi tomato, ayam masak merah, daging goreng kicap n acar timun...banyak jugak la buat coz kaum kerabat aku kat kg mmg ramai..haha..aku ada la tlg skit2 goreng ayam dlm kawah..( perhhh mantap gak open house raya taun ni..mcm dah bwt kenduri nak nikahkan aku je..hehe)...time tgh aku goreng ayam with my abg ipaq..member baik aku call...( dah 4 taun xjumpa dia)...dia ckp nak dtg umah aku..aku pon ckp ok je la...coz dah alang2 open house..lgpon dah lama xjumpa dia..haaa...member baik aku ni India..korunk jgn xpercaya lak..( 1 malaysia.hehe)...dia sampai kat umah aku dlm kul 1..n da la member2 kg dtg makan2 kat umah aku gak..pnya xsedar bersembang ngn member lama aku..dh nak dekat kul 3..( seronok sembng ngn member lama )...lpas member baik aku tu balik..aku n member2 len pon gerak g beraya kat sg petani..g umah awek sepupu aku..makan mee tomyam la plak...sodappp...pastu..sepupu aku pon bawa la awek dia g umah dia beraya n kenal2 ngn family mak lang aku...letih gak..coz hari raya kedua ni 4 kali kami ulang alik pegi sg petani..haha..mlm plak aku n d'geng g tengok wayang n lepak2 kat village mall sg petani..enjoy la jgk..

                                  ni la member baik aku kat Sek teknik dulu....David Retnam







kat umah aku ngn member2 time raya ke-2




 tengok kat belakang..my brother buat muka comey..hehe..( sori ekk abng coz upload gambar ni..haha..famous abg aku..kih3 )

   






          Raya ketiga ni memeng sejarah paling memalukan dlm idop aku n d'geng..dari malam raya kedua plan seperti biasa gerak beraya kul 10 pagi,,time aku bgn pagi raya ketiga ni..huuuuuhhh..terkejuttt aku tgok kat dapur...mak n adik beradik yg lain siap sedia masak mee kuah tulang..kalo sikit xpe..tapi sampai masak dalam kawah jugak la...sakan gila kaum kerabat aku open house kali ni..dua hari berturut2 bwt open house..huhu...penat gak la tolong...dah la tulang lembu lambat nak masak..tp apa2 pon mmg enjoy gila coz raya ketiga ni smua adik beradik dah da kat umah..riuh rendah satu kg..lepas siap smua..open house pon mula kul 12.00 tghari..so aku pon melarikan diri ngn sepupu aku g umah member2 coz malas nak layan orng..haha...plan raya ketiga ni beraya kat umah member2 lama je...dalam 8 buah umah kami pegi..tp yg lawak sgt ni...tersilap masuk beraya kat umah orng..aku n d'geng ingatkan umah yg betull...huuhhh..malu gila..dah la salam and dah masuk minum air dalam umah tu...tiba2 silap umah la plak..mmg betul2 kena cover malu...hahaha...tuan umah tu pon gelak punya kuat kat kami smua..haha...nasib la kami ramai..kalo aku sorng2 sah2 la merah padam muka..hahaha...lepas minum2 kat umah yg tersilap tu..baru la kawan aku dtng n tunjuk jalan g umah dia..( padahal umah mmber aku tu just selang dua umah dari umah yang kami hentam masuk..hahaha)...malam raya ketiga member2 lama bwt BBQ...so ramai2 bakar ayam..lepak2..makan2...best jumpa ramai2..


                          


                          BBQ malam raya ke-3





      kejap je abes...semua laju je makan..haha




sedap...huuuuuhhhhh...




ni la cousin yg palng rapat ngn aku..dari kecil smpai besar....



 




           Raya keempat ni aku n d'geng g beraya kat kulim n penang...lpas g umah member kat kulim...kami terus g penang..lepak2 kat sana...sempat la lepak2 kat tepi pantai....balik lewat malam jugak la..dalam kul 2 pagi baru sampai umah...memang penat gila....


   

dengan spupu aku kat Tesco penang...lapo2...









                                                Queensbay time..lepak2 ambil angin laut...

           Raya kelima..aku n d'geng pegi pengkalan hulu perak...beraya kat umah member2..n lepak2 kat tasik...best gak lepak kat tasik tu..tengok gelagat orang2 kat situ..so apalagi sesi bergambar la kat sana..hehe...( gambar bwt kenangan utk time tua nti..hahaha)

    








       kat pengkalan hulu perak..raya ke-5...















  gunung inas......lepak lagii...huhuu






       raya keenam ni...pegi sg petani sekali lagi..raya kat umah akak kwn aku..lepas tu kami lepak kat kulim...tengok wayang kat Landmark Kulim..mmg best la panggung kat situ..sempoi..tp time ngah layan tengok wayang tiba2 bau kentut..huuuuuhhh..maw jugak aku hempuk kepala sape yg lepas gas beracun dalam panggung tu...dah la banyak kali bau plak tu...( uweeeekkk...maw muntah doww bau )...aku rasa geng2 mamat yang dok seat depan kami...huuuuhhh...time habis cerita laju je diaorng keluar panggung...maw cover muka la tuu...huuuuuhhhh...
        Raya ketujuh..just lepak2 ngn member kat umah coz kemas barang... masing2 nak balik tempat blajo sendiri...huhuhu...





               
                         time ni raya kat umah member2....





        ni plak member2 baik aku...ery and apiq...







          karaoke kat penang...enjoy2 malam raya ke 4




      




       apa la yang si ery tu buat...hahaha




     ni la keta mangsa raya taun ni..hahahaa




     pandai pose gak member2 aku ni..haha



P/S: SelamaT HAri raYa.....esok aku raya lagi...dah penuh habiskan posa 6....Alhamdullilah...

1 comment:

  1. hihihihi...lwak la bla ingt blik msa rya ari 2,
    smpai mlleh air mta aku bla ingt...
    hppy2 ngn mber2..

    ReplyDelete